2011. február 19., szombat

Chapter II.

A túl vagyok két heti munkán. Most erről írnék ,hogyan birkóztam meg a felmerülő problémákkal.

"Szépen" kezdtem az első napot, késében voltam, így taxit kellet fogjak. Nem jött a fránya busz. Sajna a buszok itt is késnek reggel és ez akkor a legrosszabb, ha az ember eleve késében van. Egy szó, mint száz borzasztóan nehéz volt az elő pár nap, a szó szoros értelmében pánikrohamot kaptam, mert kb. semmit nem értettem. A legelső nap nyugis volt még, ismerkedtünk a storyboard-al a szereplőkkel és a történettel. Beállítottunk a számítógépeinket, elfoglaltunk a helyünket, részt vettünk egy IT bevezetésen, az ottani struktúrába. Én egy magyar srác mellé, kerültem, aki már 1 éve itt dolozik programozó/fejlesztőként. Megismerkedtem a másik velem együtt kezdő sráccal. Első benyomás alapján nagyon szerénynek tűnt, de egyáltalán nem az a tipikus kocka fej. Ezen a napon konkrét munka még nem volt.
Második nap volt a megbeszélés. A pontos feladatkiosztás ki miért fog felelni. Illetve ki lett osztva ki melyik karaktert fogja megcsinálni. Ezzel szerencsém volt, elsőre nem akartam valami nehezen kivitelezhetőt, mert tudtam, hogy az elején az egyszerű is szívás lesz. Szóval megkaptuk a karaktereket. Azt mondanom sem kell ,hogy a megbeszélés után azonnal letámadtam, a magyar srácot (nevén Andrej), mert hát kb. a felét értettem csak. Miután minden infóhoz hozzájutottam ami a kezdéshez szükséges, nekiláttam a munkámnak. 1-2 körül minden nap ebédelni szoktunk. Majdnem mindig más helyre megyünk. Ilyenkor mindig beszélünk relaxáluk, egy kicsit elfelejtjük a munkát. 1 óra pihenés után vissza  a melóhoz. Kiderült, az ilyen beszélgetések alatt, hogy a részlegvezetőnk (lead rigger) már elég régóta benne van a szakmában és nagyon komoly referenciákkal rendelkezik. A "Titánok harca" c. filben is dolgozott a FrameStore-nál. Szerintem ezt a nevet mindenki ismeri, aki egy picit is jobban érdeklődik a filmek után. Én csak ámultam és bámultam.
Aztán teltek a napok. Közben elkezdtem angol tanárhoz járni. Persze olyan messze nem kellett mennem, mert az itteni "landlady" tesója idejött és ő tart nekem órákat. Szóval kényelmes megoldás :)
Közben megvettem a 10 hetes buszbérletemet is, hogy ne aprókkal kelljen fizetni. Jah, ugyanis itt nem adnak vissza a buszsofőrök. Egy kis perselyszerűségbe kell bedobni a pénzt, aminek üveg az egyik fele, hogy ellenőrizni tudja a sofőr mennyit dobtál bele és bemondani, hogy meddig kéred a jegyet. Annak megfelelően olcsóbb/drágább a jegy. Glasgowban 3 zóna van. Koncentrikus köröket kell elképzelni. Szerencsémre én a belsőben vagyok még, így olcsóbb volt a bérlet. Most már csak a kajára kell költenem. Még hátravan a bankszámla nyitás és a TB, de következő héten ezeket is megpróbálom elintézni.

2. hét végére elkészültem az első verziókkal a munkámmal és tegnap volt egy megbeszélés a lead animátorral aki tesztelte a figurákat. Hát kaptunk hideget, meleget is. Gyakorlatilag majdnem elejétől kell kezdeni a munkánkat. Szerencsére, amit én csinálok, egy olyan munka, amit le lehet programozni és jól automatizálható.
Így később ha bármi változást kell eszközölni csak pár dolgot kell majd átírni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése